پیشکسوت سرخ ها گفت: از نظر من تنها مدیری که توانسته در پرسپولیس دوام بیاورد درویش است

پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین فنونی زاده درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس در چند هفته گذشته، اظهار داشت: سرخ‌پوشان همواره در لیگ ایران مدعی اول قهرمانی بودند. پرسپولیس فصل آینده ۹۹ درصد قهرمان می‌شود و در بدترین احتمالات نایب قهرمان خواهد شد. ما نباید هیچ گونه استرسی برای بازیکنان داشته باشیم چرا که به پتانسیل و شاکله تیم اعتماد داریم.

وی ادامه داد: از نظر من تنها مدیری که توانسته در پرسپولیس دوام بیاورد درویش است. با توجه به تدابیری که درویش داشته ما توانستیم در این سال‌ها با صلابت مسابقات را به پایان برسانیم. به عنوان یک هوادار می‌گویم پرسپولیس با شرایطی که اکنون دارد در داخل به هیچ عنوان مشکلی نخواهد داشت و باید تلاش کنیم تا در مسابقات آسیایی مقابل حریفان به برتری برسیم. پرسپولیس بعد از ۲ تیم شرقی و ۳ تیم بزرگ عربستانی بهترین تیم آسیاست، اما آنقدر روی لیگ ایران تمرکز کردیم که دیگر تورنمنت‌ها را دست کم گرفتیم و از دست دادیم.

باید دنبال موفقیت در آسیا باشیم نه ایران

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با تدابیر رضا درویش برای فصل آینده، تصریح کرد: ما در لیگ و آسیا جزو بهترین‌ها هستیم. همانطور که گفته‌ام؛ سرخپوشان بعد از تیم‌های متمول عربستانی و یکی، ۲ تیم شرق آسیا همواره حرف اول را زده. درویش در فصل آینده باید تدابیر لازم را بیندیشد و به صورت همه جانبه از سرمربی جدید حمایت کند.

وی ادامه داد: در کشور آلمان تیمی مثل بایرن مونیخ در ۱۰ سال ۸ قهرمانی به دست می‌آورد و در ۲ دوره موفق نمی‌شود و در همین حال در لیگ قهرمانان اروپا هم جامی به دست نمی‌آورد. با این وجود مدیریت این باشگاه تصمیم می‌گیرد تا مربی خود را عوض کند و کسی را جایگزین کند که بتواند در مقاطع بالاتر قهرمان شود. ما باید تیمی را تشکیل دهیم تا دیگر در آسیا موفق باشیم نه فقط لیگ ایران.

مربیانی که در لالیگا بوده‌اند تفکرات هجومی دارند

فنونی‌زاده در رابطه با عملکرد گاریدو در لیگ اسپانیا، بیان داشت: بازی‌های لالیگا را همواره دنبال می‌کنم و در این چند وقت اخیر نیز عملکرد گاریدو را در ۲ و ۳ تیم شناخته شده لالیگا که هدایتش را بر عهده داشته مشاهده کردم و به این نتیجه رسیدم که او کارنامه قابل قبولی داشته است. کسی که در لالیگا مربیگری کرده قطعاً در ایران هم می‌تواند با مشاهده فیلم رقابت‌های لیگ برتر شناخت کافی را به دست بیاورد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: گاریدو قطعاً می‌داند که سرمربی تیمی شده که بیشترین هوادار حاضر در ورزشگاه را دارد و قطعاً این انتظار را از ما هواداران دارد تا او را حمایت کنیم. مربی‌هایی که در اسپانیا حضور داشتند تفکرات هجومی دارند و قطعاً آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم را اجرایی خواهند کرد. بی‌صبرانه منتظر شروع فصل هستم تا عملکرد او را پس از چند بازی ببینم.

چرا باید به یک عده بازیکن بی‌کیفیت اینقدر پول بدهیم؟

وی با بیان اینکه قانون وضع کردند تا سقف قرارداد ۲۲ میلیارد باشد با اینکه بهترین جراح ایران نیز این مقدار پول در نمی‌آورد، عنوان کرد: جدیداً گفتند سقف قرارداد ۲۲ میلیارد است، اما بهترین جراح ایران نیز تا این میزان در یکسال پول در نمی‌آورد! چرا ما باید به یک عده بازیکن بی‌کیفیت این مقدار پول را بدهیم؟ در خصوص بیرانوند نباید ساکت ماند او سال گذشته ۳۲ میلیارد پول گرفت آن هم چون ملی‌پوش است می‌گوییم حق با اوست، اما سال گذشته هیچ کاری برای پرسپولیس نکرد و تقریباً می‌شود گفت که رفیعی دروازه‌بان جوان سرخپوشان عملکرد بهتری داشت.

فنونی‌زاده تصریح کرد: بیرانوند نباید گذشته‌اش را فراموش کند؛ اینکه بیاید و در یک اتاق بنشیند و به زمین و زمان و پیشکسوتان توهین کند اصلاً قابل بخشش نخواهد بود. شما چه گلی به سر هواداران زدید که اکنون زبانتان دراز است؟ مدیریت باشگاه نباید آنقدر به این دست از افراد بها بدهد چرا که ما بازیکنی مانند رفیعی را داریم که به مراتب یک سر و گردن از بیرانوند بهتر است.

بیرانوند در حدی نیست که درباره بزرگان پرسپولیس نظر بدهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص این موضوع ادامه داد: کیفیت فوتبال ایران به قدری پایین است که بیرانوند توانسته در سال‌های اخیر خوب کار کند. اگر او در دوره ما بود در هر بازی باید ۶ گل دریافت می‌کرد و زیر سرم می‌رفت! باید این موضوع را در نظر داشته باشد که اگر یک بار دیگر راجع به پیشکسوتان پرسپولیس صحبتی کند به جان نوه‌ام کاری می‌کنم تا با همان اتوبوسی که از میدان آزادی سوار شد و به وسیله پرسپولیس صاحب اسم و رسمی شد، با همان اتوبوس به میدان آزادی برگردد و به گذشته خود فکر کند که از کجا به کجا آمده و اکنون روبروی هواداران میلیونی باشگاه موضع می‌گیرد. بیرانوند در حدی نیست که بخواهد درباره بزرگان پرسپولیس نظر بدهد. او بند کفش دروازه‌بان‌های گذشته پرسپولیس هم نخواهد شد. اکنون هم که تراکتور او را نخواسته و پرسپولیس هم که به هیچ عنوان او را قبول نخواهد کرد؛ نهایتاً شاید گل‌محمدی در فولاد او را بخواهد.

بازیکنی که ناز کرد را از باشگاه بیرون کنید

فنونی‌زاده با بیان اینکه در نقل و انتقالات باید روی بازیکنان جوان و با انگیزه سرمایه‌گذاری کنند، متذکر شد: درباره نقل و انتقالات بارها به باشگاه گفتیم که روی جذب لیموچی کار کنند. ما به بازیکنان جوان و آینده‌دار نیاز داریم همانطور که تمامی باشگاه‌های دنیا جوانان را خریداری می‌کنند تا آینده باشگاه را تضمین کنند. متأسفانه روی تعدادی از بازیکنان مسن دست می‌گذاریم. کنعانی‌زادگان را هر کاری کنند باز هم در پرسپولیس خواهد ماند. او هیچ کجا به اندازه پرسپولیس موفق نبوده و هر کجا از جمله ماشین‌سازی و یا استقلال توپ زده عملکرد بسیار ضعیفی ثبت کرده و باید بداند که تا آخر عمر به سرخ پوشان مدیون است و نباید راهی که بیرانوند رفته را ادامه دهد. درویش باید اقتدار باشگاه را بالا ببرد و بازیکنی که ناز می‌کند را از تیم بیرون کند. ما اینکه درویش بخواهد ناز بازیکنی را بکشد قبول نمی‌کنیم.

هر بازیکنی از پرسپولیس برود در تیم ملی هم جایگاهی نخواهد داشت

وی ادامه داد: پرسپولیس به بزرگ کردن بازیکنان معروف است. ترابی در فصل گذشته به هیچ عنوان فوتبال بازی نکرد و همان ۴ بازی پایانی کمی به خودش فشار آورد تا همه بگویند که ترابی چه بازیکنی است! ترابی هم به مقطعی رسیده که دوران افت خود را تجربه می‌کند و از نظر من او تصمیم گرفت که در اوج از پرسپولیس جدا شود. قطعاً هر بازیکنی که از سرخپوشان جدا شود جایگاهش در تیم ملی را هم از دست خواهد داد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پیراهن پرسپولیس شاید در بازار ۲۰۰ هزار تومان باشد، اما اگر کسی می‌خواهد در باشگاه آن را به تن کند ۳۰ میلیارد باید هزینه کند. بازیکنی که تعصب ندارد و دلی تصمیم نمی‌گیرد هیچگاه نمی‌تواند زیبایی فوتبال را بچشد. برخی از بازیکنان در تیم قبلی خودشان نهایتاً یک نیمه بازی می‌کردند و میلیاردی پول به جیب می‌زدند و حالا برای پرسپولیس شرط و شروط می‌گذارند و تا به خواسته‌شان نرسند تیم را در فشار می‌گذارند. این نکته را بگویم که عیار برخی بازیکنان در تیم قبلی‌شان مشخص شد و اکنون توسط پرسپولیس بزرگ شدند.

باید اصول حرفه‌ای باشگاه را حفظ کنیم

وی‌ با بیان اینکه سرمربی جدید پرسپولیس برای موفقیت باید کادر فنی بزرگی تشکیل دهد، افزود: در لیگ ایران سرمربی موفق است که بدنساز خارجی بیاورد. برخی بازیکنان به طریقی از تمرینات فرار می‌کنند، اما مربی بدنساز حرفه‌ای که حضور داشته باشد بازیکنان را مجبور به تمرین می‌کند. من از جمله پیشکسوتانی بودم که در زمان گذشته با آمدن اوسمار موافقت کردم و پیش بینی من این بود که او قطعاً می‌تواند پرسپولیس را به اوج برساند چرا که کادر فنی خوبی داشت و روی همه چیز نظارت کافی را بر عهده می‌گرفت.

فنونی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من باید زودتر تمرینات را شروع کنند و بازیکنان باتجربه تیم تمرینات را به خوبی مدیریت کنند و رهبر تیم در زمان شروع کار گاریدو باشند. خدا را شکر ۷۰ درصد شاکله تیممان حفظ شده است و اگر بخواهیم برای ۳۰ درصدی که از دست دادیم اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم بهتر است در مسابقات شرکت نکنیم. باید نام پرسپولیس را بزرگ نگه داریم و لرزه به اندام حریفان بیندازیم. قطعاً اگر همه چیز روی اصول پیش برود ما سالیان سال مدعی قهرمانی خواهیم بود.

کد خبر 865681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • مجتبی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    12 10
    البته اگر وار بیاد دیگه باید از یرادران حیدری و دیگر دوستان خداحافظی کنید و برای بقا بجنگید...
    • ناشناس IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      4 7
      اره توراست میگی جادوگر و رمال رشوه پشت در کمیته داوران من بودم جواد چکش نبود
    • هستی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      1 8
      البته اگر ک وار بیاد دیگه پنالتی های معیشتی و کرنرای الکی واسه تیم کیسه نمیتونن بگیرن و دوباره ب دسته سه سقوط میکنید...
    • لنگیها حسرت ستاره آسیایی دارند IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      0 0
      تنها تیمی که وار را رد می کنه تن ماهی لنگی
  • اهورا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    12 1
    البته صدای شما که به هواداران قرمز و آبی توهین کردید( با آن ادبیات زشت و البته در شأن خودتان )موجود است... بیرانوند هم دو سال دیگر مثل شما از اذهان فراموش می‌شود... دایی،باقری، زرینچه و اشخاصی از این تیپ تا قیر سفید شود محبوبیت دارند...
    • پرسپولیس کبیر IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      2 6
      باز این استقلالیا بحرف اومدن.آقا اگه با پارتی بازی قهرمان شدیم چرا همه دنبال بازیکنای پرسپولیس اونم با رقمهای نجومی صف کشیدن؟این استقلالیا فقط هوچیگریشون خوبه
  • محمد سعدابادی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    5 1
    دمت گرم با مرام
  • ارتش سرخ IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    4 3
    دمت گرم آقا مرتضی. فقط یه سوال دارم چرا باید اعتماد به نفس مون رو از دست بدیم؟؟ با رفتن ترابی و دانیال و .... ببخشید مگه ترابی چند بازی برای پرسپولیس بازی کرد.یا بیرانوند مگه چندین هفته بیرون نبود.پرسپولیس ضربه ای خورد.بخدا بهتر بازی میکرد.من خودم همیشه از ترابی انتقاد میکردم.بازیکن خودسر؛تکروی های بیخود.سرش رو میندازه پایین و همینطور میره تا توپ رو ازش بگیرن.این چه نوع بازی ایست.یا دانیال خدا تو تیم نباشه تیم بهتر میشه.چندتا گل بخودی زد؛,همین آخریا مگه زمین نخورد و باعث شد یه نیمه سه تا گل بخوریم.تو بیشتر گل‌های خورده پرسپولیس دانیال سهمداره برید ببینید.با هد زدن اشتباه و انداختن توپ جلوی پای بازیکن حریف فرصت رو به حریف داده و گل خوردیم.بیرانوند هم که مشخصه.دیگه ازگل نیمه زمینش بگم یا.... بهتون قول میدم خدا پرسپولیس رو دوست داره که این یه نفر رفتن.حالا ببینید قول میدم پرسپولیس ۳۰ درصد بهتر از قبل بازی کنه.شک نکنید.
  • حقکو IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    6 1
    حالا یکی نیست به این آقای حراف بگه تو خودت برا پرسپولیس چکار کردی که اينجوری حرف میزنی
  • شیرزاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 3
    اقای فنونی زاده دوربرندار این همه چرت وپرت چیه مبگی اصلاشمادرجایگاهی نیستید این همه حرف مفت میزنی
  • بهنام طارمی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 3
    مکتب بی شخصیتها برید بیفتید به پاش شما که داورها رو دارید ، دیگه غصه چی رو میخورید
  • محمدی NL ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 5
    آقای فنونی زاده. کجا بودی نبودی شما اصلا پرسپولیسی نیستی ظمنا آقای بیرانوند برای پرسپولیس و تیم ملی زحمات زیادی کشیده. این جوان ساده دل. اسیر دست باندهای فوتبالی شده. تا بتوانند. دروازه بانهایی با چند برابر پول بیشتر به پرسپولیس بفروشند ظمنا. همه ما ها. روستا زاده هستیم گذشته. و فقر و نداری. کسی را به رخ او کشیدن عین بیشعوری است. چه بسا کسانی از مشاهیر دنیا که از فقر نداری به اوج رسیدند پیشنهاد میکنم. زندگی نامه برخی از مشاهیر جهان را مطالعه کنید دوما- کاسه داغ تر از آش. مافیای فوتبال نشوید
  • محمدی NL ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 4
    ما پیشکیوتی مثل شما نمی‌خواهیم. ... لات ... تو کی هستی که تهدید میکنی ما. دروازه بانهایی داشتیم. بسیار خوب مثل. آقایان حجازی. عابد زاده. رحمتی اولا هرسه این عزیزان بهترین دوران خود بودند و قابل احترام آقای رحمتی عزیزم هم. گلی از میانه. میدان. دریافت کرد حجازی جانم. از روی نقطه کرنر. از آقای علی پروین گل دریافت کرد بزرگترین دروازه بامهای دنیا نیز. گاهی. گل‌هایی دریافت کرده اند که. عجیب بود مسی. و رونالوده. هم پنالتی خراب کردند باجو هم همینطور. نزاکت وادب داشته باشید برای من. هوادار. پرسپولیس با 66. سال سن بیرآنو. از شما خیلی مهترم تر است بیچاره کسی است که برای خودنمایی. دیگران را تخریب می‌کند. دست از سر پرسپولیس بردار و جوسازی نکن .
  • BR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 6
    آقای فنونی زاده گذشته خودت بیاد داری؟ ...
  • وحید IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 4
    اقای مرتضی فنونی زاده بزرگ ترازدهنت حرف میزنی شمامالرهانمیشناسی وگرنه دهنتوبازنمیکردی توهین کنی
  • امیر علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    3 5
    تو هیچ پدرو جد پدری تو هم نمیتوانی تهدید کنن یک لر را مطمین باش به خاطر این حرفهات خودت مورد تهدید قرار گرفتی ....
    • وحید IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      1 4
      بااینکه یه استقلالی دواتیشم درمرحله اول یه لرم آقای فنونی زاده اشتباه کردی بیرالوند روتهدیدکردی شمالرها رونمیشناسی
  • داریوش US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    1 2
    استقلالی‌ها مگه نرفته بودن توی غار ؟؟؟؟ از رو برید لطفا تنها قهرمانیتون توی این چندسال با مجیدی بوده و رمال و‌ جادوگر !!!!! خجالت بکشین و‌درمورد سرورتون ... مفت نزنین !!!!
  • mehdi FR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    1 1
    درود برشرفت آفا مرتضی فنونی زاده کاملا درست گفتی جای این سه بازیکن درپرسپولیس نیست از آقا یحیی هم خواهش می کنیم در مورد جذب بیرانوند بخاطر هواداران سرخ صرف نظر کند❤❤❤❣️❣️❣️
  • حمید زیدعلی GB ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    1 0
    آقای فنونی زاده هم زیادی شورش درآورده اين انتقادات تند ايشون باعث ضربه به تیم میشود به زمین زمان گیر می دهد